Persediaan @ Minggu ke 38

Saat ini aku sarat mengandung anak pertama setelah hampir setahun berkahwin..Alhamdulillah atas kurniaan Nya..Rasa macam da tak sabar nak berjumpa dengan baby..Aku dah start bercuti sebulan yang lepas. Sekarang menunggu 'masa' di kampung memandangkan aku akan berpantang di sini..

Habis aku mengangkut barang-barang keperluan aku & baby untuk tempoh berpantang nanti..Hmmm rasa2nya dah mencukupi keperluan untuk menyambut my little one..Hanya tinggal beberapa lg barang2 keperluan yang belum di lengkapi,,Ohh bajetnya harus ngerti!!


lack of experience..aku hentam aje buat checklist barang bayi then aku beli sikit-sikit dari bulan ke 3 aku pregnant..aku nak susun semula dalam bakul bg tersusun rapi & cun2,,bertambah tambah lah semngat aku nak deliver,,haha





Compact Drying Rack Anakku ni pon aku beli sbb pikir senang nanti nak keringkan perkakas botol susu, breast pump parts & milk storage bottle..xmo campur2 dgn pinggan mangkuk yang lain..hihi


Minyak bayi Tropical Herb AMWAY. Bahan kandunganya halal dari sumber herba2 premium + berkualiti.  Aku beli secara online minggu lepas. Susah betul nak dapatkan minyak nih kalau bukan secara online..Aku yg nak sgt minyak ni pasal aku tertarik dengan komen blog ibu2 tentang hasil keberkesanan minyak ni terhadap mood bayi. Apa2 pun aku bg komen nanti lepas aku apply kat baby aku yer..Sharing is caring kan..


Compartment Box ni aku beli kat Cosway just nak letak gajet2 baby bersaiz kecil..


Smua dah dibasuh dan disusun dlm bakul baby pemberian  MIL (mother in law).Baju2 baby mcm2 peten &size, colour unisex,aku suka romper...sbr2..hihi..kain lampin beli sedozen jer, mitten, booties, barut, swaddle blanket, thermal blanket, hooded blanket (aku mcm suka dgn baby blanket,,xtau nape,,mesia ni xde la sejuk mn,,pns lg ada la,,haha), baby towel n etc.. Aku beli sikit2..lama2 nampak jugak la bukit..Masa mula dapat tau aku pregnant,,aku start beli baju baby lah..excited sgt!


Aku beli botol susu Tupperware from my opismate,,berkenan tgk taman2 kat kotak tuh.Ntah pape..Masa tuh x terpikir pun pasal BPA free ke tak..Tp syukur, tupperware produk bebas BPA. Then br aku rembat starter set Avent bottle PES material, confirm BPA free..Penggunaan botol untuk baby ku adalah selepas aku masuk keja nt..Storage milk bottle Bumble Bee aku beli 3 kotak. Sekotak = 10 botol.. Target aku nak fully breastfeed buat si comelku kelak..So aku perlukan storage milk yang banyak lagi lps ni untuk persediaan EBM stok..(br jer knl istilah2 cenggini sejak menjak bakal bergelar seorang mommy)..proud to be!! yeahh!!



Breast Pump Medela Swing. Puas aku survey, akhirnya aku aku beli secara online dgn hrga y agak berpatutan compared to retail price. NR Post Natal Set beli online gak..hurmm...disamping doa dan usaha yang lain, aku berharap set bersalin ni dpt mengurang kan berat bdn ku lps bersalin ..huh!!


Pureen Liquid Cleanser utk cuci bekas makanan bayi, breastpump parts & apa sj  y berkaitang dgn feeding containers baby..Pinggan mangkuk mama xpe guna sunlight..tp baby punya botol kna guna  pencuci yang khusus utk memastikan mama konfiden ianya selamat digunapakai. lastly mama perlukan sterilizer..Ohh lum beli lagik! boleh jer guna air panas nk bilas,,tp kesuntukan ms bg pompuan2 bekerjaya mcm mama nih..(ada2 sj alasan) hihi

Wokeyy,,next posting lak update .. Da xde picture nak coret2..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...