Testimoni : Parut di Muka Hilang

Semua org nak kulit yg cantik mulus bersih kann. Ya..sanggup menghabiskan duit utk mencuba pelbagai produk kecantikan. Untuk penjagaan kecantikan kulit memerlukan penjagaan luaran dan juga dalaman. Xmo bebel panjang2, saya cuma nk kongsi kegembiraan Puan Syafiza, (my ex schoolmate) apabila parut yg menghantui mukanya hilang selepas mencuba supplemen Shaklee (Set D Penjagaan Kulit) + GLA Complex.
Saya teruja apabila membaca testimoni Pn Syafiza di bawah.. Masalah parutnya yg agak teruk kian sembuh dlm masa 25hari..mari kita baca ..credit to Pn Yati

                    
    
                                       
  
Saya petik kata-kata Puan Syafiza dari blognya..
Saya mengambil makanan tambahan (suplement) kerana saya tahu corak pemakanan saya setiap hari.. Anda bagaimana?? Vitamin sangat penting bukan saja untuk orang perempuan je.. Zaman sekarang ni lelaki pun dah ambil berat tentang kesihatan dan kecantikan tau.. tambah2 la orang pempuan ni.. Sapa tak nak cantikkan.. Saya percaya kalau tanya mesti semua orang nak cantikkan... Jgn cantik di luar je.. ehehe.. Dalaman perlu di jaga.. Dari dalaman yang sihat maka akan terpancarlah kecantikan di wajah.. ^_^ 

Alhamdulillah saya di pertemukan dengan vitamin Shaklee ni.. Syukur sangat sebab sebelum ni saya mengalami masalah parut pembawakan baby.. Anak pertama dan kedua alahan sama ja..Saya sangat2 malu untuk berjumpa dengan orang.. Sebelum ni tak terlintas di hati nak makan vitamin.. Asyik tukar produk kecantikan je.. Dari yg murah sampai la yang mahal tp perubahan tak banyak.. Apa-apa pun saya sangat bersyukur pada Allah S.W.T kerana memberi dugaan ini pada saya..^_^.. kalo tidak tak kenal la dengan vitamin-vitamin ni.. ehehehe
Alhamdulillah baru je consume dengan vitamin ni dalam seminggu dah ada orang tanya..Sekarang pakai produk kecantikan apa ye??  Orang akan tanya produk kecantikan.. takde pulak yang tanya ada ambil vitamin ke?? ehehe..
Raya Haji baru ni pun family datang beraya di rumah saya.. Sama juga soalan.. Pakai apa sekarang?? ye la sebelum ni asyik tukar produk kecantikan je.. Asyik jaga luaran tp dalaman???? sebab tu mak,kakak tanya camtu.. Mungkin jugak sebab dah lama tak tengok.. Padahal masa tu baru seminggu je makan vitamin ni.. 
Sejak amalkan vitamin ni AIR menjadi teman setia saya.. sampai nk tido pun bawa masuk sebotol air ke dalam bilik.. hahaha.. Dalam kereta mesti ada air kosong..
Apa rahsia Puan Syafiza?
Kata beliau... Kena disiplin ambil suplemen dan pastikan pengambilan air yg secukupnya....
Apa yg beliau mkn?
Vitamin C, B COmplex, Vitamin E dan juga GLA Complex.

Kenapa kesan yg ketara selepas 25hari?Bukannya 1 atau 2 hari

Kerana sel kulit ni hidup selama 21hari. Kira sel kulit ni bertukar kepada sel baru setiap 21hari Tetapi tanpa zat makanan yg mencukupi dan jika sel itu lemah.. sel baru tidak akan dpt menyingkirkan sel lama atau sel mati.. Jadi pengambilan suplemen yg berkualiti dan mudah diserap bdn semestinya membantu sel kulit hidup dan bernafas.. Hasilnya seperti yg dpt anda lihat dlm gbr di atas ya...
Kesimpulannya

Bukan harini mkn vitamin.. esok skip.. esok mkn balik lusa skip. kemudian mengharapkan hasil yang best.. Sudah semestinya tidakkkkk... tiada jalan pintas utk mencapai kejayaan.. Sama gak dlm penjagaan kulit.. kena minum air yg banyak.. (bukan byk bergelen2) , sekurang2nya 2 liter sehari.. Air ni fungsinya menjaga akar kulit agar sentiasa lembap, mengurangi garis-garis halus dan kerutan pada kulit, membantu sel untuk menyerap nutrisi yang lebih baik dan mengeluarkan racun. Selain itu, air juga dapat membantu melancarkan aliran darah dan menjaga kulit agar tetap segar dan berseri. credit: kak cery 

Mari baca petikan dari utusan online bahagian kesihatan..

Soalan: Saya ingin memperbaiki masalah kulit berjerawat dan mempunyai kesan parut lama. Kini saya menukar produk penjagaan kulit sebagai langkah memperbaiki masalah jerawat. Saya juga tercari-cari vitamin yang membantu kesihatan kulit.

Jawapan : Kesihatan kulit boleh dipelihara dan dikekalkan dengan pendekatan yang lebih menyeluruh. Ia bukan sekadar bergantung kepada penjagaan luaran dan kosmetik semata-mata. Apa jua tabiat pemakanan turut memberi kesan kepada kesihatan kulit.Tahap kesihatan kulit juga menjadi penanda luaran kepada kesihatan dalaman. Adakalanya penggunaan krim, losen dan rawatan luaran kulit tidak banyak membantu sekiranya ia berpunca daripada faktor dalaman seperti akibat sesetengah nutrien. Mengambil makanan yang betul dan mengelak makanan yang tidak sesuai boleh menyerlahkan kecantikan, kulit lebih awet muda tanpa kosmetik mahal.
Kajian American Journal of Clinical Nutrition terbitan Julai 2007 menunjukkan kaitan antara makanan yang rendah dengan indeks glisemik dan pembaikan masalah jerawat. Kajian mendapati dalam tempoh 12 minggu, jerawat berjaya dikurangkan dengan lebih baik di kalangan kumpulan peserta yang mengambil makanan dengan kandungan glisemik gula yang rendah berbanding kumpulan yang mengambil makanan yang tinggi dengan karbohidrat. Secara umumnya, selain makanan berkarbohidrat ringkas yang tinggi, pengambilan makanan tinggi lemak tepu, makanan berminyak dan bergoreng, bergula akan memberi impak yang lebih ketara kepada masalah jerawat.
Minum air secukupnya sangat penting. Air yang bersih boleh membantu kulit menjadi remaja. Air penting untuk melembapkan sel-sel selain memudahkan penyingkiran toksin dan dalam masa yang sama menyenangkan kemasukan nutrien. Apabila tubuh dihidrat dengan sempurna, perpeluhan berlaku dengan lebih efisien yang membantu kulit kekal bersih dan cerah.
Dari segi vitamin, vitamin anti oksida membantu meneutralkan radikal bebas yang merosak serta mengurangkan kerosakan sel. Antara vitamin anti oksida yang memberi manfaat kepada kesihatan kulit termasuklah vitamin A, C dan Vitamin E. Vitamin A diperlukan untuk pembinaan dan pengekalan sel-sel kulit. Nutrien ini membantu menentang kekeringan kulit, kulit berkuping dan penebalan lapisan luar kulit. Vitamin C diperlukan dan membantu dalam pembentukan tisu-tisu penghubung, kolagen dan pemeliharaannya. Manakala vitamin E boleh memperlahankan penuaan tisu. Untuk kesihatan kulit terutamanya kulit bermasalah, mineral zink diperlukan untuk membantu fungsi normal kelenjar sebum kulit dan penyembuhan jerawat.
Asid-asid lemak yang mencukupi penting untuk mengekalkan kecantikan dan keremajaan kulit. Ini merangkumi asid lemak omega-3 dan omega-6.Asid-asid lemak perlu ini diperlukan untuk menguat dan meningkatkan kebendaliran membran sel kulit. Membran sel merupakan pelindung kulit, mengeluarkan toksin dan memberi lembapan serta nutrien. Ia juga meningkatkan pengaliran darah dengan mencairkan darah dan memperbaiki keanjalan sel darah merah supaya lebih banyak oksigen yang membantu menyubur dan melembap yang penting untuk keremajaan kulit.
Kajian mendapati pengambilan Gamma linolenic acid (GLA) daripada minyak Evening Primrose secara berterusan membantu masalah jerawat, ekzema atopik, sindrom pra-haid (PMS), psoriasis dan kesihatan kulit.Mereka yang sering dibelenggu masalah ini lazimnya mempunyai paras GLA yang lebih rendah daripada normal. Ujian menunjukkan pengambilan minyak evening primrose yang kaya dengan GLA boleh memperbaiki kelicinan kulit, lembapan serta memperbaiki masalah dermatitis.

Anda berminat mencuba supplemen penjagaan kulit mulus halus..? Jgn segan2 untuk menghubungi saya.. Kami juga ada menawarkan Pek Mini sbg trial pack..










Kepada sesiapa yang nak supplemen Shaklee ...boleh isi BORANG PESANAN | sila PM di facebook saya Jad Ajad | sms - 0194608797 | email - mamabusyra@gmail.com | Order sekarang untuk nilai berbaloi-baloi pada harga ISTIMEWA!!!!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...