Pengalaman sendiri menggunakan SHAKLEE (Breastfeeding Set) Trial Pack

Setelah dua bulan melahirkan Alya, sy merasakan susu yg dihasilkan tidak semeriah semasa berpantang. terdetik kerisauan sekiranya perlu membeli susu formula utk memenuhi keperluan penyusuan bayi. Semasa mengandung lagi sy telah menanamkan azam utk memberikan susu badan sepenuhnya secara eksklusif kpd Alya. Apakah yg dimaksudkan dgn penyusuan secara eksklusif. Sila klik sini.
Ketika mengandung lagi saya selalu luangkan masa mengorek ilmu2 mengenai penjagaan dan penyusuan bayi. Saya telah difahamkan melalui pembacaan artikel2 di blog ibu2 mengenai suppliment SHAKLEE bertindak byk membantu ibu2 mendapatkan hasil susu yg lebih baik kualiti dan kuantiti.  Dalam hati pada ketika itu terfikir satu hari nanti ingin mencuba sendiri SHAKLEE utk breasfeeding set. Nak tahu mengenai SHAKLEE? Jom kenali SHAKLEE. Klik gambar di bawah.
Tatkala bayi sy berusia dua bulan, sy telah mencuba SHAKLEE Trial Pack (breasfeeding set) yg terdiri drpd:
  • Vita C [30 biji]
  • Vita-Lea (multivitamin) [30 biji]
  • Vita B Complex [30 biji]
  • Alfalfa [60 biji ] 
Trial Pack for Breastfeeding Set [pic credit to FaheemsWardrobe]
Breasfeeding Set B [Full Pack]
Hasilnya, alhamdulillah sehingga kini Alya berusia 4 bulan 2 minggu & 5 hari, sy masih dpt meneruskan penyusuan susu yang PALING MAHAL di dunia dgn secara eksklusif. Berkat kesabaran dan sepenuh keyakinan sy terhadap keupayaan SHAKLEE sbg milk booster, diiringi doa dan tawakkal kpd NYA, akhirnya susu y terbaik dapat saya berikan kpd si comel dgn mencukupi dan selebihnya susu dpt dijadikan stok (EBM) sbg back up for emergency situation. Apa itu EBM? Sila klik sini.

[close up pic] hasil pumping jam 8;00 am selepas selang 3 jam mengosongkan Cik B 

Medela Swing (electric breast pump) sgt efektif membantu proses pengeluaran susu dari Cik B
Stok EBM yg sempat dibuat semasa berpantang kat rumah umi
Alya Busyra [4month] alhamdulillah sihat & sentiaasa ceria. Tp ni gmbr tido hehe..
Yaa..she always smile&lough..Happy at all time..Sgt menghiburkan Ummi&Babah..We LOVE you sooo muchh!

Saya sgt bersyukur krn terbukak hati untuk mencuba Euphoria Trial Pack dan ternyata hasilnya tidak menegcewakan. Kini sy meneruskan pengambilan supplement SHAKLEE (full pack) utk memastikan tubuh badan saya sihat, bertenaga, ceria dan terus bersemangat dgn secara langsung mampu membekalkan susu ibu kpd si manjaku. Segalanya atas dasar kemahuan utk menjayakan penyusuan secara eksklusif semata2 inginkan si comel mendapat khasiat terbaik melalui susu ibu. Nak share dgn u all kenapa susu ibu sgt istemewa jika dibandingkan dgn susu formula yg berlambak2 di pasaran pd harga y MAHAL. Jom klik sini.

Insya Allah pada entri seterusnya saya akan berkongsi mengenai ' mengapa badan kita memerlukan supplement sbg makanan tambahan'..





Sharing is Loving~MamaBusyra





Kepada sesiapa yang nak supplemen Shaklee ...boleh isi BORANG PESANAN | sila PM di facebook saya Jad Ajad | sms - 0194608797 | email - mamabusyra@gmail.com | Order sekarang untuk nilai berbaloi-baloi pada harga ISTIMEWA
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...