Ada tak Suplimen Shaklee sesuai untuk membantu Ibu Menyusu menurunkan berat berlebihan?

Seringkali kami mendapat soalan sebegini daripada kalangan ibu-ibu yang menyusukan bayi yang ingin turunkan berat badan berlebihan dan dalam pada masa yang sama bimbang kualiti produktivit susu terjejas. Shaklee mempunyai rangkaian suplimen yang dapat membantu ibu sentiasa aktif dan cergas seterusnya dapat membantu penghasilan susu dengan lancar. Suplimen yang dicadangkan ialah FAMILY WELLNESS SET iaitu terdiri daripada ESP SOY PROTEIN ISOLATE POWDER, B COMPLEX, VITALEA & VITA-C. Family Wellness Set merupakan basic set yang diperlukan. Kami mencadangkan utk add on ALFALFA COMPLEX & OSTEMATRIX sbg pelengkap nutrisi yang diperlukan. Boleh refer entri sebelum ini mengenai fungsi suplimen yang dicadangkan kepada ibu menyusu. Klik sini.

Ibu menyusu lazimnya akan mengalami penurunan berat badan secara semulajadi selepas 2-3 bulan menyusukan bayi. Ini kerana ibu yang menyusu mampu membakar 500 kalori melalui penyusuan. Namun, selepas 6 bulan, kebanyakkan ibu mula merasa badan semakin naik, kerana pada ketika ini bayi dan mula mengambil makanan pejal dan penyusuan juga dah agak berkurang.

Apabila badan semakin membesar secara perlahan, pastinya si ibu akan panik. Cadangnya nak berdiet, tapi bimbang susu akan berkurang. Nak mencuba produk slimming bimbang pula kandungannya akan menjejaskan bayi. Jadi langkah yang selamat ialah dengan mengambil Suplimen Shaklee. Semestinya mempunyai produk yang berkualiti dari bahan-bahan semulajadi terbaik untuk membantu pengurusan berat badan.

Suplimen ini dicadangkan sememangnya sesuai utk ibu-ibu yang menyusukan bayi kerana:

1. Tidak mengganggu pengeluaran susu
2. Tidak memberi kesan sampingan kepada bayi
3. Membanyakkan susu ibu sambil menguruskan badan ibu 


Bagi yang belum tahu ESP merupakan:

  • kacang soya RENDAH LEMAK dan berkhasiat untuk seisi keluarga. Suami, ibu mengandung dan anak-anak berusia setahun ke atas pun boleh ambil ESP untuk kecantikan kulit dan menambah tenaga.
  • mengandungi 9 asid amino penting dalam yang tidak dapat dihasilkan oleh badan
  • merupakan sumber protein yang lengkap bagi kesihatan yang sempurna dan berupaya menampung kekurangan protein yang menyebabkan kulit kusam, berjeragat, berparut dan kurang anjal
  • setiap hidangan membekalkan kalsium sehingga 50% bagi menyokong perkembangan tulang yang sihat
  • hidangan yang lengkap bagi yang tidak sempat bersarapan dan berpuasa kerana mengandungi sumber nutrien yang diperlukan oleh tubuh
Ramai yang telah mengamalkan ESP dan pengambilannya memberikan 1001 manafaat kepada pengguna. Kami ingin berkongsi kebaikan ESP yang dirasai oleh ibu yang menyusukan bayi. Secara asasnya protein merupakan 'makanan' kepada sel badan kita, apabila sel badan dilengkapkan dengan nutrien yang cukup dan berkhasiat, ibu yang menyusu bukan sahaja merasai perubahan yang ketara dari segi kuantiti dan kualiti susu malahan kulit yang lebih cantik, kurang kusam dan wajah yang semakin berseri dan BONUS berat badan semakin berkurangan dengan pengambilan ESP.


Alfalfa - Salah satu proses penting dalam menurunkan berat badan ialah detoks. Alfalfa berfungsi menyingkirkan lemak dan kolestrol. Kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah  tinggi. Alfalfa juga mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol.


Omega Guard - Mengawal paras kolestrol dalam badan, memelihara jantung serta memperbaiki aliran darah, menghalang pengecutan saluran darah ( halang ejakulasi pra matang), membantu merembeskan prostaglandin. Penting bagi ibu2 menyusu sebagai sumber DHA dan EPA untuk bayi yg menyusu bagi menyokong perkembangan otak, sendi dan mata.


Lecithin - Untuk pecahkan lemak yang sedia ada dan baru ada. Lecithin selamat untuk ibu menyusu. Lagipun lecithin bukan sahaja "pengimulsi lemak yang terkemuka" tetapi berfungsi dalam merendahkan kolestrol dalam darah. Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL).  Membantu kawal paras triglycerides. Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah. Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol.

Ingin mencuba? Memang berbaloi badan kurus, susu banyak, anak sihat ibu menawan..oh pasti si suami sure senyum sampai telinga! 

Jom order sekarang pada harga yang sangat berbaloi untuk kesihatan anda sekeluarga!

For info & Order,
Siti Hajar SID 862681
PM fb mamabusyra | sms@whatsapps@viber 012 4494611 | email: mamabusyra@gmail.com 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...