Cadangan Supplemen Utk Kesuburan

perkongsian dari surijunior

Fitrah bagi setiap pasangan yg berkahwin inginkan zuriat..

Mendapat cahayamata memang menjadi impian setiap pasangan yang berumahtangga.. kali ini saya akan kongsikan pengalaman rakan seEuphoria, Cik Yus tentang kejayaan rakannya yang berjaya mengandung setelah berikhtiar dengan supplement shaklee. Shaklee bukanlah semata-mata penyebab beliau mengandung tentunya doa & izin Allah, tetapi pengambilan supplement yang tepat adalah ikhtiar yang amat penting.. Link asal disini ya...

Apa yang Cik Yus sarankan untuk rakannya??

Jadi Cik Yus sarankan 2 set utk teman ni..

Set A :
Vitamin Asas
(1) VitaLea
(2) Vitamin C
(3) B-Complex

Vitamin Kesuburan
(4) Vitamin E
(5) Zink  

Pemakanan seimbang
(6) Meal Shake


Set B : (cadangan dari GenkiMomma.com)

Vitamin Asas
(1) Vita-Lea (Multivitamin)
(2) Vitamin C
(3) B-Complex

Vita-Lea, B-Comp & Vit-C adalah vitamin asas, dan tunjang utama untuk kesihatan badan.

Vitamin Kesuburan
(4) Vitamin E
Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel2 baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita.

(5) Zink
Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina. Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone dan memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid).

(6) Alfalfa
Sangat baik diamalkan oleh wanita, membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah).

Cara pemakanan supplements:

Untuk Suami.
Optimum : Vita-lea, B-comp, vit-C, vit-E dan Zinc – 1 biji setiap hari.
Minimum : B-Comp, Vit-E & Zinc – 1 biji sehari.

Untuk Isteri.
Optimum : Vita-lea, B-comp, vit-C, vit-E dan Zinc – 1 biji setiap hari, dan,
Alfalfa – 3-5 biji sehari.
Minimum : B-Comp, Vit-E & Zinc – 1 biji sehari, dan,
Alfalfa – 3-5 biji sehari.

* Meal Shake diambil setiap pagi sebagai sarapan pagi.

Jika anda atau rakan2 anda menghadapi masalah kesuburan ini, saya amatlah berharap agar ilmu ini dapat dimanfaat dan di kongsikan bersama-sama. This is the least that you can do, before consulting with the experts and getting those expensive treatments. No harm trying right?

Dan, ingatlah, kita hanya merancang, hanya Allah yang menentukan..
Jadi, bagi anda yang ingin berikhtiar, boleh cuba saranan ini sebelum bertindak lebih jauh, mengeluarkan belanja lebih besar utk rawatan mendapatkan anak..

credit to: surijunior

Kepada sesiapa yang nak supplemen Shaklee ...boleh isi BORANG PESANAN | sila PM di facebook saya Jad Ajad | sms - 0194608797 | email - mamabusyra@gmail.com | Order sekarang untuk nilai berbaloi-baloi pada harga ISTIMEWA!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...